Monday 5 April 2021

Březnová heuréka

 


Objevy za měsíc březen jsou zde. Mám pro vás hned několik seriálů, pár knih a jeden podcast. Navíc jsem docela posedlá TED a tím pádem mám pro vás i velmi inspirativní přednášky skvělých lidí.
Jelikož teď sedíme doma asi víc než kdy dřív a nesmíme vystrčit nos z vlastního okresu, tak rovnou začnu s tipy na seriály. Tentokrát jsem si pro vás připravila hned dva. Jedná se o dvě minisérie, kdy jedna z nich je založena na skutečné události a druhá je čistou fikcí, ale obě bych řadila na stejnou úroveň, co se obsahu a zpracování týče. 

  • Útok v Salisbury
Tahle britská minisérie z roku 2020 zpětně mapuje a popisuje události z roku 2018, kdy se ruští agenti pokusili otrávit bývalého ruského dvojitého agenta Sergeje Skripala a jeho dceru Julii. Hlavním tématem je zde paralytická látka novičok, která je vysoce nebezpečná a nějakou dobu ovládala životy obyvatel v Salisbury. Číslo populace tohoto města není zrovna nízké a v nebezpečí bylo přes 40 tisíc lidí. Nechci tady spoilerovat a psát další podrobnosti, navíc je možné, že si případ ještě živě pamatujete, protože se mu věnovala velká část zpravodajství a byla to opravdu událost roku 2018 ve špatném slova smyslu. Celá minisérie je moc pěkně zpracovaná a chytne vás za srdce. Navíc si člověk uvědomí, jak pomíjivý jsme a jak není nic jisté. Na konci celého seriálu pak máte možnost vidět i reálné osoby, podle kterých byl snímek natočen. 




  • Oběť

Od reálného příběhu z roku 2018 se přesuneme k seriálu z roku 2019, který je sice čistou fikcí, ale nebudete chtít přestat, dokud nedojdete k poslednímu dílu. Jedná se o další počin Britů a já musím chválit. Připadá mi, že britské krimi a detektivky jsou v poslední době na velkém vzestupu. Je to velmi napínavý příběh, kde v hlavní roli najdeme doktorku, jejíž malý syn byl zavražděn před 15 lety. Bohužel jeho vrah byl nezletilý, takže si odseděl jen minimální trest a po propuštění dostal novou identitu. Doktorka ale po celou dobu pátrá po jeho novém životě a je skálopevně přesvědčená, že našla toho pravého. Zveřejní tedy jeho identitu na internetu a na základě toho je tento muž napaden. Většina příběhu se tedy odehrává na soudě a obětí je v celé minisérii hned několik. Já měla asi tři nápady na to, kdo by mohl být pravý vrah, takže u toho zapojíte i vaše detektivní buňky. Ani jednou mi to ale nevyšlo, takže asi nebudu úplný Sherlock Holmes. 




  • Kathryn Kellogg
Dalším tipem je instagramový profil, který ocení každý, kdo se alespoň částečně zajímá o ekologická témata a redukci odpadu. Profil se jmenuje @going.zero.waste a já na něm ujíždím hlavně na zajímavých reels, které vždy popisují nějaké téma spojeno právě s nulovým odpadem a celkovou redukcí. 




  • Sorelle Amore 
Abych ale zastoupila i jinou platformu, tak vám doporučím i jedno naprosto perfektní video z tvorby youtuberky Sorelle Amore. Je to video, kterým tak nějak započala další krok svého YouTube kanálu a za mě je to naprosto skvělý počin. Určitě si video pusťte, pokochejte se islandskou přírodou a hlasem Sorelle, který bych mohla poslouchat klidně místo pohádky na dobrou noc. 


  • Sítě v malíčku
Podcast z tvorby Dominiky Ratajové. Domču znám už nějaký ten pátek a jsem neskutečné pyšná na to, jak se vypracovala až tam, kde je dnes. Přes značku Motivace naruby se dostala ke své nynější značně Sítě v malíčku a pomáhá a školí tak všechny, kdo chtějí proniknout do tajů sociálních sítí. 



  • Přečteno za březen
Posledním tipem jsou knihy, které jsem přečetla za březen a moc ráda bych je s vámi také sdílela, protože se mi všechny moc líbily. Obecně málokdy dočtu něco, co by mě nebavilo. 




A co vy? Objevili jste během března něco, co stojí za to? Určitě mi dejte vědět v komentářích. Budu moc ráda, za každou novou inspiraci.  

Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

0 comments:

Post a Comment

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic