Saturday 16 October 2021

DEFINICE AUPAIR



Au pair [vysl. ó pér] je mladý svobodný člověk, který žije delší dobu v cizí rodině v zahraničí, zejména proto, aby se naučil cizí jazyk a poznal novou kulturu.


- Svobodný/á  - to by v jistém slova smyslu sedělo
- Mladý/á - tohle je asi dost individuální a jak zpívá Voxel: "Včera mi bylo málo, dneska je mi moc, jak se to stalo, nevím. Každopádně jsem zas v blbým věku." 


Pro práci au pair jsem se rozhodla hned z několika důvodů a jak už jsem psala na svém Instagramu, i když to může někomu připadat jako podřadná práce, tak v tuto chvíli je to přesně to, co jsem potřebovala. 


Po ukončení studií na univerzitě přišel další lockdown a moje neúspěšné hledání práce mě každým dnem demotivovalo víc a víc. Nehledě na to, že jsem bydlela u rodičů a ten pocit, že se necháváte živit, nebyl zrovna ten nejlepší, co jsem za poslední roky zažila. Bylo tedy třeba najít plán B, který by mě bavil a zároveň mi pomohl se cítit lépe. 


Au pair jsem chtěla dělat vždycky. Díky podcastu, který nahrávám (odkaz zde)  jsem slyšela nespočet příběhů ze života holek, které si práci "chůvy" vyzkoušely a říkala jsem si, že je to fajn příležitost se zase podívat někam jinam, zažít na vlastní kůži život v cizí rodině a poznat spoustu nových lidí. 

 

Nebudu tady popisovat proces, jakým jsem se sem do Španělska dostala, to si schovám na díl do mého podcastu, který bych pak ráda, až tady budu o něco déle, nahrála. Každopádně jsem teď opravdu spoko. Někteří lidé mě od toho odrazovali: "Budeš se starat o cizí děti." "Proč si raději nenajdeš práci v Česku?" "Budeš mít málo peněz." atd. A co? Rozhodně jsem nečekala, že ze mě bude po roce práce chůvy milionář. Ale proč se upoutat ke korporátní práci v době, kdy nemám žádné velké zázemí ani vlastní rodinu, kterou by se mi těžko opouštělo. Navíc, naši si ode mě alespoň na nějakou dobu odpočinou, což je takový pěkný bonus. Po roce a půl v podstatě v izolaci si to zaslouží. 


A kdo ví, třeba se mi tady tak zalíbí, že tady zakotvím na delší dobu. Uvidíme, co život přinese. Zatím ale můžu říct, že je to skvělá zkušenost, díky které jsem už teď, za poslední měsíc a kousek, zažila neskutečné množství zážitků, viděla spoustu míst, zase najela na španělštinu 24/7, jedla jídlo, ke kterému bych se v Česku jen tak nedostala a zamilovala se. 










Vaše Ter




Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

0 comments:

Post a Comment

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic