Monday 18 October 2021

CALANDA, RODIŠTĚ LUISE BUÑUELA

 


Než se vrhnu na vyprávění o mém výletě do Centra Buñuel Calanda, pojďme si nejprve tuhle zvláštní osobnost představit. 



Výlet do Calandy, kam jsme vyrazili oslavit Fiestas del Pilar, což je patronka města jsme započala v muzeu Luise Buñuela, které na internetu najdete pod názvem Centro Buñuel Calanda

Protože je Calanda poměrně maličká, můžete tam pohodlně dojít pěšky a po cestě se kochat krásnými uličkami, obchůdkami a případně si dát na náměstí pivo nebo sklenku vína. Abych pravdu řekla, tvorba Buñuela s něčím v krvi se možná i lépe chápe. Já ale vyrazila naprosto střízlivá a občas nevěřila vlastním očím a uším. 





Muzeum je momentálně otevřeno od úterý do neděle od 10:30 do 13:30 a poté po siestě od 16:00 do 20:00. Dopolední prohlídky začínají vždy od půl a ty odpolední pak v celou hodinu. Vše absolvujete s průvodkyní, takže si nastartujte své španělské buňky a pusťte se do toho. Na stránkách je sice uveden čas 45 minut, ale já tam nakonec strávila asi hodinu a půl, protože po prohlídce s průvodkyní jsme si mohli muzeum ještě projít samostatně, vše si dostatečně prohlédnou a přečíst. 

Cena vstupenky jsou 3 eura 50 centů, což mi připadá jako velmi nízká částka za to všechno, co v muzeu najdete. A pokud jste dítě, student nebo důchodce, tak to budete mít ještě o euro levnější. 






Podtrženo, sečteno, návštěva tohoto místa za to opravdu stojí. Přeci jenom se jedná o rodiště jednoho z největších filmových velikánů Španělska, který zazářil také ve Francii a v Mexiku během období, kdy byla jeho tvorba v rodné zemi zakázána. 

Vaše Ter

Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

0 comments:

Post a Comment

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic