Wednesday 7 July 2021

ČERVNOVÁ HEURÉKA


Páni a další měsíc je pryč. S lehkostí jsme se přenesli do léta a já mám pro vás za poslední měsíc opět pár objevů, které si myslím, že stojí za sdílení. 


Na ČSFD.cz má tento seriál 76% a protože by to nebyl správný článek bez doporučení nějakého britského seriálu, tak ho musím zmínit. Opět se jedná o krimi. Hlavní hrdinka ale není zrovna vzor ctnostné policistky. Je tam spousta vedlejší příběhů a zápletek a slibuju vám, že se rozhodně nebudete nudit. 



Dokumentární snímek Víta Klusáka, kterého možná znáte jako režiséra snímku V síti. Snímek vypráví příběhy pěti řidičů, kteří se potýkají s následky dopravních nehod, které z nějakého důvodu zapříčinili a v mnoha případech tam někdo přišel o život. Název 13 minut je odvozen od minut, které člověk může ušetřit, pokud na trase Praha-Brno pojede nepředpisově a hlavně rychleji, než je povoleno.



  • Ve stínu celibátu
Podcast jsem objevila díky jedné mé hostce z mého podcastu a nestačím natahovat uši. Téma církev a zneužívání mě fascinuje. Ne z hlediska toho, že bych byla nadšená ze zneužívání, ale jsem neskutečně ráda, že se o tom poslední dobou mluví čím dál tím více. Mnoho obětí se dostává k odškodnění a více a více z nich získávají odvahu promluvit. A to je podle mě skvělé. Když už se tolika lidem dějí takové hrozné věci, tak je dobře, že se s tím nakonec nějak vyrovnají a jejich pachatelé se s tím musejí potýkat. 




  • Profil zločinu
Podcast z "továrny" ZAPO. Na slovenštině celkově ujíždím a podcasty v ní moc ráda poslouchám. Profil zločinu je podcast Kristíny Kövešovej, která probírá zločiny, drogy, zneužívání a celkově zákulisí toho, o čem se nám ani nezdá. Krásně to navazuje také na předchozí podcast Ve stínu celibátu, protože posledních několik epizod tohoto podcastu se právě věnuje zneužívání v prostředí církve. Najdete tam rozhovor s mužem, kterého jako malého částečně zneužíval kněz, výpověď rodičů, jejichž dceru zneužíval velmi věřící muž a spoustu dalšího. 


Life-changer. Opravdu mi to změnilo život. Když totiž pracuju, tak bohužel nezvládám poslouchat podcast, protože se pak nesoustředím ani na poslech ani na práci. Potřebovala jsem tedy něco, díky čemuž nebudu muset pracovat v ticho, ale zároveň mě to nebude nijak extrémně rušit. A právě to Noisli je. Můžete si tam namixovat různé zvuky z přírody - déšť, bouřka, vítr, oheň, les a další. Cítíte se pak jako někde v přírodě, klidní a soustředění přesně na to, co potřebujete. Akorát tedy nedoporučuji řeku ve chvílích, kdy se vám začíná chtít čůrat. V Androidu vás to bude stát 59 Kč a tuším, že jsem za tuhle aplikaci něco podobného platila i na iOS, ale rozhodně to stojí za to. A pozitivní informace je, že na počítači vám bude vše fungovat zdarma, stačí se jen zaregistrovat a máte veškeré vaše oblíbené zvuky synchronizované. 


  • Přečteno za červen

 

Uživejte si léto!

Vaše Ter 

Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

0 comments:

Post a Comment

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic