Sunday 30 May 2021

KVĚTNOVÁ HEURÉKA

 


Další měsíc v tahu. No není to šílené? Já pořád nějak nechápu, jak to může tak rychle utíkat. Každopádně jsem po měsíci opět zpět s pár květnovými objevy. 


Jako už tradičně začnu s tipy na seriály. A ano, opět nebude chybět nějaké to krimi. Prostě si večery krátím krimi příběhy, protože na romantiku nemám náladu už asi tak rok. 


Tahle britská série o šesti epizodách má na ČSFD 83%. Hlavní roli hraje skotský herec Richard Madden, kterého můžete znát jako Robba Starka z Game of Thrones nebo jako prince z Disney hrané adaptace Popelky. Celý seriál pojednává o britském politickém podsvětí, řeší se tam role bezpečnostní služby a policie. Zároveň je tam poměrně pěkně ukázáno, jak může člověka ovlivnit válka a jak je spousta vojáků navždy poznamenána tím, co ve válce zažili. Je to moc pěkně zpracované, najdete tam také určitý pohled na terorismus a já bych to hodnotila 9/10. Seriál najdete buďto na Netflixu nebo si ho můžete pustit z archívu České televize, ale tam je to bohužel omezeno časově.



Další britský seriál, který shodou okolností vyšel ve stejný rok. V češtině ho najdete pod jménem Holky z Derry a dostanete díky němu poměrně pěkný náhled na 90. léta během konfliktu v Severním Irsku. Musím říct, že běžně se na anglické seriály dívám v originále a bez titulek, ale tady jsem to vážně nezvládala. Po zhlédnutí první série bych mohla říct, že si na ten irský přízvuk už pomalu zvykám, ale stále občas prostě na ty titulky kouknu. Je to opět dílo Netflixu a najdete tam rovnou dvě série po šesti epizodách. Momentálně se pracuje na sérii číslo 3, která by se k nám měla dostat někdy v příštím roce. 




Ještě chvilku u Netflixu zůstaneme. Poslední dobou jsem dostávala docela pozitivní ohlasy na film Žena v okně (Woman in the Window) a protože na Netflixu je to číslo jedna v České republice, řekla jsem si, že se na to doma musíme podívat. 

Česky je to tedy Žena v okně a mě osobně hodně zaujalo, že tam hraje jedna z mých oblíbených hereček - Julianne Moore. Nakonec tam zase tak velkou roli neměla, ale vlastně mi to ani tolik nevadilo. Hlavní hrdinka tohoto filmu má agorafobii a tím pádem se bojí opustit domov. Baví se tím, že pozoruje sousedy. V tomhle ohledu mi to docela dost připomínalo film Disturbia. Během tohoto pozorování zahlédne vraždu v domě její nové sousedky, ale bohužel je pro ni poměrně těžké něco dokázat, protože má pověst ženy, která má psychologa, bere poměrně velké množství prášků, na to pije víno a žije s kočkou. Jak to dopadne vám prozrazovat nehodlám, tak si film určitě pusťte. 




Naprosto miluju koncept téhle aplikace. Všichni asi známe aplikace Calm a Headspace, které jsou sice super, ale pokud chcete přístup ke všem meditacím a funkcím, musíte si zaplatit PRO verzi. To se u Medito nekoná. Moto téhle aplikace je, že za meditaci by se nemělo platit, protože zdroje, které vám pomáhají udržet si duševní pohodu, by měli být dostupné pro všechny, nehledě na finanční stránku jedince. V aplikaci najdete hned několik skupin meditací, ať už jste začátečník, hledáte něco krátkého, co si dáte před spaní, chcete si zlepšit náladu nebo jste zrovna pod stresem a potýkáte se s úzkostí. Zároveň si můžete u jednotlivých druhů meditací vybrat, zda máte raději mužský či ženský hlas. Co si budeme, na hlase člověka, který nás meditací provádí docela dost záleží. Na webovkách, které k aplikaci patří najdete taky mnoho super článků, které stojí za přečtení. 



Čas na podcast! V květnu jsem se konečně dostala k poslechu podcastu Příběh, který se opravdu stal a wow. Vlastně nechápu, že jsem se k tomu dostala až tak pozdě. A abych pravdu řekla, tak mě mrzí, že jsem to nestihla o něco dříve, abych podcastu věnovala svůj hlas v anketě Podcast roku, která momentálně probíhá. Jak už název napovídá, jedná se o podcast, kde autorka Markéta Lukášková, která je zároveň také spisovatelka, vypráví příběhy, které se opravdu staly. Je to neskutečně zajímavé a kdyby nám tohle vyprávěli v dějepise, tak bych ho měla ještě o 110% raději. 


  • Přečteno za květen
Knihy vám doplním hned, jak se dostanu k jejich nafocení a nasdílení na Instagram. 

Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

0 comments:

Post a Comment

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic