Sunday 11 April 2021

4 APLIKACE, které pomáhají a neměly by chybět ve vašem telefonu

 

Telefony, iPady, počítače, chytré hodinky a další inteligentní zařízení. Občas je toho na mě až moc a mám chuť si zase pořídit starou dobrou tlačítkovou Nokiu a žít bez všech těch vymožeností. Protože to ale z pracovních důvodů bohužel nejde, rozhodla jsem se, že telefon alespoň využiju jako prostředníka k dělání dobrých skutků. Když už na něm trávím čas, tak ať je co nejvíc z toho času alespoň k nějakému většímu užitku. Proto jsem se vám dneska rozhodla sepsat článek, kde vám představím hned několik aplikací, díky kterým můžete pomáhat svému okolí a mít tak z času stráveného u obrazovky o něco lepší pocit. 


Začnu takovou tou klasikou, kterou už zná asi většina, ale nemohla jsem ji vynechat. Aplikace Forest, v českém překladu tedy Les má hned dvě skvělé výhody. Nejenom, že díky ní můžete pomoct naší modré planetě a vysadit postupně několik stromů, ještě navíc budete dobrovolně offline. Celý koncept spočívá v tom, že během času, který na mobilu nestrávíte si můžete vysadit virtuální strom. Ten si pěkně roste a pokud během jeho růstů (ten může trvat 10 minut, ale klidně i dvě hodiny) nezabrousíte do žádné jiné aplikace a strávíte tento čas opravdu mimo mobilní obrazovku, dostanete za něj určitý počet penízků. Postupně si tak sbíráte určitou sumu a až dosáhne čísla 2500 můžete pomocí aplikace vysadit strom reálný. Já takto zatím vysadila jen jeden, ale makám na dalším a moje mamča už se také velice blíží k cíli. 
Aplikace je pro Android telefony zdarma a pro Apple stačí jednorázově zaplatit 49 Kč. Pokud byste rádi aplikaci využili také na počítači, existuje její rozšíření pro prohlížeč Chrome, které je zcela zdarma. 
Reálné stromy, které se vám takto podaří vysadit vyrostou v afrických státech jako je Senegal, Uganda, Tanzánie, Mali nebo Keňa. Vše tohle může fungovat díky organizaci Trees for the Future.
A jako bonus si můžete přes aplikace také udělat menší test osobnosti, který vám vypěstuje květinu na míru vaší duši (více zde nebo přímo ve vaší aplikaci).


Tohle je moje asi nejoblíbenější aplikace ze všech, kterou už má staženou celá naše rodina. Vždycky když vyrážíme na procházku nebo během deštivého počasí utíkám na běžecký pás, tak ji okamžitě žhavím. Aplikace vám na základě několika kritérií (rychlost, vzdálenost, kalorie, čas) přičítá body, které pak můžete věnovat na některý z produktů, jež jsou zrovna v nabídce v aplikaci. Vždycky jich je tam hned několik a u všech se v krátkém textu dozvíte proč si právě tento projekt zaslouží vaše poctivě vypocené bodíky. 
Pokud neholdujete procházkám, nevadí. Můžete si vybrat hned z několika druhů pohybu, mezi kterými je třeba jízda na kole, bruslení, tanec, jízda na koni, tenis, ale také chůze s kočárkem nebo invalidní vozík. 
Aplikace je počinem Skupiny ČEZ, je dostupná pro telefony s Androidem, iOs i Windows systémem a pokud nechcete, nemusíte se ani nikde registrovat a fungovat v anonymním režimu. 



V rámci přípravy na tento článek jsem dělala menší průzkum, díky kterého jsem objevila i aplikaci Na ovoce. Naprosto jsem se do ní zamilovala a myslím, že s nadcházejícím jarem je to skvělý objev. O co tedy jde? Aplikace poskytuje krásný seznam míst, kde můžete legálně sbírat plody přírody. Jde ale o to, se chovat zodpovědně a využívat přírodní bohatství naší republiky s rozumem. Ve volné přírodě, případně na soukromých pozemcích, na které jejich majitelé nemají tolik času, se často nachází různé ovoce, zelenina, bylinky, které by za normálních okolností přišli vniveč. Tomu chce tato aplikace zabránit a zároveň poskytnou nám všem přístup k lahůdkám přírody. Moc se mi líbí nápad a taky systém aplikace. V mapě totiž najdete jen ta místa, která jsou předem prověřená a je tedy jasné, že se na nich může cokoliv sbírat legálně. Zároveň tam najdete krásný přehled toho, co který měsíc zrovna kvete/plodí a podle toho si naplánovat chutný výlet. Nezapomeňte si předtím ale pořádně přečíst kodex sběrače.




Pokud jste někdy v zahraničí využili aplikaci Too Good To Go, tak Nesnězeno je její česká alternativa. Heslo zní: "Zachraň jídlo, než skončí v koši!". Po celé České republice se do projektu zapojilo již přes 687 podniků, které tak můžete najít v mapě a pokud budou mít přebytečné jídlo, které se jim za uplynulý den nepodařilo prodat, můžete si pro něj před zavíračkou skočit. Mnohdy je jídlo zlevněné, protože je lepší ho prodat za méně korun než ho vyhodit do odpaďáku. V Ostravě tam běžně vídám například Black Kale Bar, což je dobrá zpráva hlavně pro vegany, také Skyfall bar nebo Starbucks v Nové Karolině. V momentální době koronavirové aplikace poskytuje i běžnou nabídku restaurací bez slevy, aby tak pomohla rozšířit povědomí o otevřených okýnek. 




Samozřejmě jsem našla hned několik aplikací, ve kterých můžete podporovat různé charity a jejich prostřednictvím na ně přispívat, ale já se spíše soustředila na ty, které mají za mě přesah i do jiných oblastí, než je jen vyplnění údajů vaší kreditní karty, aby se pak člověk cítil dobře, že si koupil odpustek. Tím samozřejmě nechci říct, že bychom to neměli dělat tím způsobem, jen jsem chtěla článek vést trošku jiným směrem. 

Pokud máte vy sami tip na podobnou aplikaci, dejte mi určitě vědět do komentářů. Ráda se přiučím. Jestli se vám tohle téma líbí, mám v zásobě ještě pár aplikací a moc ráda je s vámi budu s dílet v některém z dalších článků. 

Vaše Ter

Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

0 comments:

Post a Comment

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic