Sunday 28 March 2021

5 tipů, proč si psát vlastní kuchařku

 


Nikdy jsem si recepty nějak extra nezapisovala. Nejblíž kuchařce byly moje fotky v telefonu a složka na Instagramu, kam jsem si občas nějaký ten recept uložila. Od té doby co jsme v lockdownu jsem se ale docela rozvařila a začalo mě štvát, že ne vždy najdu stejný recept, který se mi posledně opravdu osvědčil a stál za to. Začala jsem si tedy psát vlastní kuchařku. Původně jsem měla jenom obyčejný sešit, do kterého jsem si zapsala jen ty recepty, které jsem měla vyzkoušené a věděla jsem, že si je budu chtít ukuchtit i příště. 

Na Vánoce jsem od mamči dostala tenhle skvost od Yuppi a od té doby se mi ty recepty píšou sami. Nejedná se o žádnou reklamu, jen jednoduše doporučuji, co mi opravdu vyhovuje. Kuchařka má totiž hezky vyřešenou vazbu, do které si postupně můžete přidávat listy a nikdy vám tak nedojde prostor (odkaz zde). Navíc má moc pěkný design, kde je vyřešen jak prostor pro suroviny, pro postup ale také pro vlastní poznámky.

Tenhle článek je ale hlavně o tipech, proč a jak vám vlastní kuchařka ušetří čas, nervy a vždycky vám zařídí mňámózní jídlo. 

  • Vždycky budete mít po ruce všechny oblíbené recepty
Podle mě je tenhle bod to nejvýhodnější, co vám může psaní vlastní kuchařky přinést. Vždycky víte, jaký recept v ní máte a když dostanete na něco chuť nemusíte zběsile prohledávat internet, papírky, které jsou všude možně, Instagram  food blogy nebo knižní kuchařky, které vlastníte.

  • Nemusíte se bát, že po někom nepřečtete rukopis, protože vše píšete vy sami
Občas se mi stávalo, že když jsem si od někoho recept vyfotila, měla jsem pak doma problém rozluštit, co přesně a v jakém množství se tam vlastně má dát. 

  • Můžete si k receptům dopsat vlastní poznámky
K většině receptů, které si k sobě do kuchařky přepisuju, si dělám různé poznámky. Ať už se to týká délky přípravy, různých náhražek, kdy se v receptu nachází vejce nebo jakýkoliv mléčný výrobek nebo taky množství. Často je potřeba více nebo méně, než je v základním receptu nebo prostě úplně nahradím suroviny a pro příště už vím, co je nejlepší a nejrychlejší. 

  • Můžete si suroviny přepsat v jednotkách, které vám nejvíce vyhovují
Nevím jak vy, ale já měla vždycky problém s převody jednotek. Nikdy mi to nešlo a tak nějak mi to zůstalo i do budoucna. Zároveň pokud čerpáte i ze zahraničních webů a občas najdete recept, který je v uncích nebo v jiných jednotkách, které v Čechách zrovna neletí, tak je výhodnější si vše jednou přepočítat a přepsat a nemuset to řešit vždy, když si budete chtít daný recept uvařit.

  • Je to sakra stylové
Mít vlastní kuchařku je cool. Můžete takhle vytvářet a předávat recepty kamarádům nebo příbuzným. Zároveň oni mohou nějaký ten recept dát i vám a tím se pěkně udrží koloběh. Můžete svou kuchařku taky vytáhnout ve chvíli, kdy nikdo jiný nebude mít nápad na oběd a vy tím celé partě vytrhnete trn z paty. 








Na závěr bych vám ještě chtěla dát jednu radu a pár tipů, odkud čerpám recepty, které v 99% případů skončí i u mě v kuchařce. 
Ta rada zní: "Pište si kuchařku gumovací propiskou, občas něco spletete nebo chcete změnit a škrtání nemáme rádi nikdo z nás." 

Tipy na food blogy, kuchařky a instagramové profily, které mi poskytli ty nejlepší recepty a najdete je i u mě v kuchařce. 

Od Kačí mohu rozhodně doporučit třeba rajčatovou polévku, kterou vařím celkem pravidelně nebo zapečené rajčatové noky, které jsem si naprosto zamilovala. 

Další z Kateřin, která má naprosto neskutečný talent. Z tohoto blogu mám hlavně recepty na polévky - dýňovka je naprostá pecka, ale také pár receptů na cukroví.

Věděli jste, že i Globus má vlastní nabídku receptů? Spolupracuje na něm hned několik food blogerů, kuchařů a cukrářů. Doporučuju například pomazánku z červené čočky a pečené mrkve nebo Opilý Isidor od Josefa Maršálka. 

Magazín Albert
Často je tam velké množství receptů, které jsem ještě nikdy neviděla a zároveň tam najdete i sezónní klasiky jako je velikonoční beránek, vánoční cukroví nebo halloweenské sušenky. Všechny recepty jsou navíc vždycky založeny převážně na sezónní zelenině, takže můžete spotřebovat to, co zrovna najdete na zahrádce nebo je nejdostupnější v supermarketech a na trzích. 

Časopis S PENNY u stolu
Časopis, který vychází pod záštitou hypermarketu Penny a ve kterém najdete často něco, co stojí za čas strávený v kuchyni. 

Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

0 comments:

Post a Comment

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic