Saturday 10 June 2017

Recept | Harry Potter dort

Mám volno! Sice jsem byla v práci zatím jen tři dny, ale věřte mi, že je to šílené. Tolik informací jsem se snad nedozvěděla za celý rok na vysoké. Pracuju na poště a nikdy bych nevěřila, jak těžké to za tou přepážkou je. Uvažuju, že vám napíšu i pár článků z pracovního prostředí, protože jenom za ty tři dny mám historek požehnaně. Teď ale zpět k jídlu, protože o něm tento článek bude! Když jsme byli na oslavě u tety, tak nám naservírovala skvělý ořechový dort a já věděla, že na něj musím dostat recept. Už druhý den mi přistál v emailu a já se ho hned další víkend rozhodla upéct v podobě fanouškovského Harry Potter dortu. 


I have some time off! I've only been working for three days, but believe me it's crazy. I did not learn so much information for a full year at university. I work at the post office, and I would never believe how hard it is behind the counter. I think I'll write a few articles from my work environment, because my mind is already full of funny stories. Now back to food, because this article will be about it! When we were celebrating at our aunt, we had a great nutty cake and I knew I had to get a recipe for it. The next day, the email landed in mailbox, and I decided to bake it next weekend as a Harry Potter cake.




Můžu s jistotou prohlásit, že tento dort považuju za jeden z nejlepších co jsem kdy jedla. A teď to nemyslím tak, že jsem ho pekla já, ale prostě ten recept je naprosto bezkonkurenční (pokud teda nejste alergik na ořechy).


I can safely say that I consider this cake to be one of the best I've ever eaten. And it is not because I baked it, but the recipe is absolutely unrivaled (if you are not a nut allergist).



Měla bych tyhle články psát asi jindy, než před obědem, protože mám vážně chuť si jít ten dort upéct zase. Ale trvalo by to minimálně hodinu a tak dlouho to rozhodně nevydržím, takže zase skončím u čokolády.


I should not write these articles before lunch, because I really want to bake the cake again. But it would take at least an hour, and I will not stand it for so long, so I'll end up with chocolate again.



Já nakonec dort pojala jako #potterhead a vytvořila na něm šlehačkou relikvie smrti. Každopádně si ho můžete nazdobit každý podle svého a třeba z něj vytvořit pěkný narozeninový kousek.


I eventually prepared the cake as a #potterhead and created a whipped cream deathly hallows. Anyway, you can decorate it by your own and make for example a nice birthday cake.



A jak si ho teda upéct? 

1. Smícháme všechny suroviny krom vajíček.
2. Z bílků vyšleháme sníh a ten postupně vmícháme do směsi.
3. Dáme korpus péct. Zda už je korpus hotoví zjistíme tím, že do těsta zapíchneme špejli a koukneme, jestli se těsto ještě lepí. Když je špejle čistá, máme hotovo.
4. Po vychladnutí korpus rozřízneme na tři části (zdá se to skoro nemožné, ale opravdu to jde, když máte víc než dvě ruce).
5. Uvaříme si pudink a do něj přidáme cukr, máslo a strouhané ořechy.
6. Tímto krémem pak potřeme každé patro a dort složíme opět dohromady.
7. Vrch potřeme marmeládou a nutellou (záleží na tom, co máte rádi - já oboje) a nakonec celý dort zasypeme zbytkem ořechů.
8. Pak už jen vyšleháme šlehačku a ozdobíme podle toho, jak kreativní jste.

And how can you prepare it?

1. Mix all raw materials except eggs.
2. Whip up the snow from the egg whites and add it into the mixture.
3. Let it bake. Whether the corpus is already done, when you put a skewer into the dough and it will stay clean (without any sticky pieces).
4. When the corpus is cooled down, cut it to three parts (it seems almost impossible, but it really is not when you have more than two hands).
5. Cook the pudding and add sugar, butter and grated nuts to it.
6. Put this cream on each part of the corpus and put the cake together again.
7. Put a marmalade and a nutella on top (depending on what you love - both for me) and finally chop the whole cake with the rest of the nuts.
8. Then just whisk the whipped cream and decorate it according to how creative you are.




Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

0 comments:

Post a Comment

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic