Saturday 30 January 2021

RECEPT: Veganská Shakshuka

 


Máme tady další z receptů pro mojí mamku, aby se nebála, že nebude schopna mi uvařit nic, kde se nenachází vejce, laktóza ani maso. 
Jsem člověk, který do každého druhého receptu nacpe rajčata a přesně proto jsem z Shakshuky tak nadšená. Nejenom, že se do ní rajčata přidávají, oni jsou dokonce základem pro celý tenhle suprový recept.

Co potřebujeme:

  • 1 velkou cibuli (můžete dát polovinu bílé a polovinu červené)
  • 2 stroužky česneku 
  • 1 červená paprika (nemusí být)
  • 1 ČL mletého koriandru
  • 1 ČL mletého kmínu
  • 1/2 ČL kájenského pepře/případně klasického
  • 1 konzerva krájených rajčat
  • 2 PL rajčatového pyré
  • 200 ml vody
  • sůl
  • pepř
  • bílý jogurt (kokosový, mandlový, ovesný, bez laktózy...)
  • hrst pažitky


  1. Cibuli a česnek nakrájíme a necháme na oleji 10 - 15 minut, dokud není cibule zlatavá
  2. Přidáme papriku, koření a restujeme další dvě minuty
  3. Přidáme rajčata, pyré, vodu a trochu pepře se solí
  4. Směs přivedeme k varu a necháme na mírném ohni vařit asi 15 - 20 minut. Počkáme, dokud není Shakshuka hustá a krásně krémová
  5. Podáváme s jogurtem, množství záleží na chuťových pohárcích každého z vás. Posypeme pažitkou a můžeme se do toho pustit
Já osobně tenhle recept miluju s opečenými brambory, ale funguje to také jako skvělá omáčka na těstoviny. 

Recept jsem poprvé viděla ve veganské kuchařce Deliciously Ella (odkaz zde), takže pokud byste jich chtěli víc, určitě do ní investujte. 






Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

0 comments:

Post a Comment

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic