Saturday 16 September 2017

ZÁPISKY Z OSTROVA #3 | Jak a kde bydlím

Bydlení. Jedna podle mě z nejdůležitějších věcí, které musíte zařizovat buďto už před odjezdem, nebo brzy po příletu na místo. Musím říct, že na mě se v tomhle opět usmálo mé pověstné štěstí a našla jsem perfektní a hlavně neskutečně levný byt. Nejsem zrovna člověk, který je aktivní ve facebookových skupinách, ale když jsem viděla inzerát jedné milé Venezuelanky s fotkami bytu, ke kterému patří i přístup na střechu, tak jsem si řekla, že jí zkusím napsat. Bohužel jsem nebyla jediná s tímto uvažováním, a tak pokoj který nabízela, byl už obsazený. Protože jsme si ale sedly jako kamarádky, řekla mi, že pokud o něčem bude vědět, tak se ozve. No a světe div se, nakonec mi asi za týden volala, že se bude stěhovat do Holandska a jestli bych nechtěla právě její pokoj. No a moji odpověď už asi znáte. 


Finding a place to live. One of the most important things that you need to arrange either before leaving or soon after arriving. I have to say that my luck once again smiled at me and I found a perfect and, in fact, an incredibly cheap apartment. I'm not exactly a person who is active in facebook groups, but when I saw an ad by a dear Venezuelan girl with a photo of the apartment, which includes access to the roof, I said that I will try to write her. Unfortunately, I was not the only one with this consideration, so the room she offered was already occupied. But because we sat to each other like a friend, she told me that if she knew about something, she will let me know. Well, in a week, she called me that she is moving to Holland and if I want her room. Well, you probably know my answer.





Byty v La Laguně se cenově pohybují od 170 do 300€. Člověk může samozřejmě bydlet i v Santa Cruz, ale to si pak musí přivstat, aby se stíhal dopravit do školy. Můj byt patří k těm levnější a jak už jsem psala, měla jsem opravdu štěstí, protože někteří moji kamarádi platí i těch zmíněných 300, což už mi přijde opravdu přehnané i na úplné centrum města. 

Apartments in La Laguna range from 170 to € 300. Of course, you can also live in Santa Cruz, but then you have to get up early to go to school. My apartment belongs to those cheapers and as I wrote, I was really lucky, because some of my friends are also paying for the mentioned € 300, which I think, is really exaggerated even for the city center.



Co se hledání týče, tak ohledně Kanárů je to podle mě zrovna dost těžké jak přes Facebook, tak na samotném ostrově. Stále ještě mám kamarády, kteří už hledají třeba dva týdny a nic nenacházejí. Facebookové skupiny jsou plné příspěvků typu "Jsem student z .... a hledám byt na šest měsíců...". Chce to opravdu trpělivost a velkou snahu, aby jste našli něco, co je pro vás finančně dostupné a zároveň vám to vyhovuje jak lokalitou tak vzhledem. 


As far as the search is concerned, I think it is quite difficult for the Canaries, both via Facebook and on the island itself. I still have friends who are already looking for two weeks and did not find anything. Facebook groups are full of posts like "I'm a student from ... and I'm looking for an apartment for six months ...". You have to be really patience to find something that is financially affordable for you, and it suits you both in terms of location and appearance.



Je samozřejmě možné se zajít zeptat i do Erasmus kanceláře, ale vzhledem k tomu, kolik je tady studentů právě přes tento program, tak ani oni neumějí zázraky. Přeci jenom tady nejsme někde v Madridu, aby se ve městě našlo ubytování pro 400 studentů najednou. 


Of course, it is also possible to ask in Erasmus office, but considering how many students are here through this program, they can not do miracles. We are not anywhere in Madrid to find accommodation for 400 students in the city at one time.

Fotek už mám teď na zdi o hodně víc.
Zpět k mému bydlení. Jak už jsem psala bydlím v La Laguně asi 10 minut pěšky od centra i od nejbližší tramvaje či autobusového nádraží. V bytě jsme celkem tři (já - Češka, Giulia - Italka a Airam - Španěl). Každý máme svůj pokoj, plus k bytu samozřejmě patří koupelna, obývací pokoj, kuchyň a jako pěkný bonus střecha, od které ale zatím nemáme klíče. 


Back to my flat. As I wrote, I live in La Laguna about a 10-minute walk from the center and from the nearest tram or bus station. There are three persons in the apartment (I - Czech, Giulia - Italian and Airam - Spaniard). We all have our own room plus there is a bathroom, a living room, a kitchen and a nice roof as a bonus, but we do not have the keys yet.








Máme moc milé majitele, kteří nám dokonce příští týden dodají nové psací stoly. Ty co máme momentálně jsou už trošku nevystačující pro studenty, kteří je prakticky používají denně. 

Jinak co se mých doplňků týče, tak většina věcí jako povlečení a hrnečky jsou z Primarku, protože mi to přišlo jako nejlepší volba za nejnižší cenu. 

Pokud by vás cokoliv ohledně bydlení na Tenerife zajímalo, tak se určitě ptejte dole v komentářích a já vám ráda na vše odpovím. 

P.S. Máme možnost bydlení i na kolejích, ale jelikož jsem na bytě a nemám moc představu o tom, jak to s kolejemi funguje, tak jsem se o tom nechtěla úplně rozepisovat.

We have very nice owners who will give us new writing desks next week. What we currently have is a little unsatisfactory for students who are practically using them daily.

As for my accessories, most things like bedclothes and mugs are from Primark, because it came to me as the best choice at the lowest price.


If you want to know anything else about living in Tenerife, let me know below in the comments and I will be happy to answer for everything.



P.S. We have the possibility of living in the college for students, but since I live in the flat so I do not have much idea about how it works and I did not want to write about it.

Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

0 comments:

Post a Comment

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic