Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti | Miss Peregrine's Home for Peculiar Children, movies...

Tak jsem jednou opět vyrazila do kina a tentokrát to pro mě bylo poprvé, kdy jsem ta šla úplně sama. Jelikož jsem asi před měsícem vyhrála volnou vstupenku, které se pomalu blížila doba vypršení, tak jsem se rozhodla, že ji využiju a zašla si v neděli dopoledne na film, který mě zajímal už docela dlouhou dobu - Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti.

So I once again went to the cinema and this time it was mine first time I went there alone. Since about a month ago I won a free ticket, which is slowly approaching expiration date, so I decided that I will use it this weekend and went on a Sunday morning for a film that has interested me for quite a long time - Miss Peregrin home for peculiar children.



Jakožto milovníkovi knih se mi ani tahle trilogie nevyhnula. Sice jsem zatím přečetla díly jen dva, ale i tak jsem už měla vytvořenou určitou představu o celém příběhu a postavách. Proto mě hned na začátku dost zmátlo, že hlavní hrdinka Emma měla v knize schopnosti filmové Olivy a paní Peregrinová byla v mé představivosti o dost starší. To by ještě tolik nevadilo, kdyby tvůrci nepředělali skoro celý původní příběh, ponechali pouze základní linii a do jednoho filmu se pokusili nacpat celou trilogii. Pro někoho kdo knihy nečetl to asi takový problém nebude, ale mě to bohužel hodně zklamalo a opět se mi zde potvrdilo pravidlo "Kniha je lepší než film".

As a bookslover, I also read this trilogy. I've read only two parts, but I had already formed some idea of the whole story and characters. Therefore, I was really confused that the heroine Emma had the ability of book Olive and Mrs. Peregrin was in my imagination a lot older. It would not be such a problem but the creators changed almost the entire original story, leaving only the base line and into one movie tried to cram the whole trilogy. For someone who has not read the book probably will not be a problem, but unfortunately I was very disappointed and once again I find confirmed the rule "book is better than the movie."



Nechci tady nechávat jen špatné dojmy, a proto bych chtěla pochválit celkový vzhled filmu. Když si totiž odmyslím knihy, tak to samo o sobě zase až tak hrozné nebylo. Co mě ale dost překvapilo byla velká účast dětských diváků, kterých bylo v kině pomalu víc jak dospěláků. Nevím jak to je v dnešní době, ale mě by na to asi rodiče v deseti nevzali a jsem jim za to vlastně i docela vděčná. Protože scény, kdy netvoři pojídají dětské oči nejsou zrovna nejhezčí.

I do not want to leave just a bad impression, and I would like to appraise overall look of the film. When I strip away books, so that in itself was not so bad. What surprised me, was a big turnout of child viewers, which was at the cinema bigger part as of adults. I do not know how it is nowadays, but my parents would not probably take me there in mine ten years and I am quite grateful for that. Because the scenes where monsters devour children's eyes are not the prettiest.



Každopádně jsem moc ráda, že jsem si zkusila jít do kina sama, jelikož to bylo vlastně docela fajn a alespoň si to můžu odškrtnou z mého Bucket listu. Navíc jsem si odnesla vlastní názor na film a pocit, že bych měla opravdu víc číst, než chodit do kina.

Anyway, I'm glad that I went to the cinema alone, since it was actually quite good and at least I can uncheck it off my bucket list. Additionally, I made my own opinion about the movie and I feel like I should really read more than going to the cinema.



ZAJÍMAVOSTI

Grafici nechali na plakátu skrytý vtip. Jde o přidané vikýřové okno sirotčince (ve filmu má jen dvě). Díky tomu a vlasům Evy Green (slečna Peregrinová) to vypadá, jako by se dům usmíval.
V scéně na mole při záběru na točící se kolotoč můžeme zahlédnout Tima Burtona.
V knižní předloze postavu Dr. Golana ztvárňuje muž, avšak ve filmu to byla herečka Allison Janney.
Spekulovalo se, že do role slečny Peregrinové bude obsazena Helena Bonham Carter. Tato herečka je osvědčená v temných rolích a také se svým partnerem Burtonem spolupracovala již několikrát. Nicméně krátce před natáčením se pár rozešel. Helenu nahradila Eva Green.
V knize se smyčka sirotčince nachází v říjnu 1940, ve filmu v říjnu 1943. 


POINTS OF INTEREST

- Graphic designers left on the poster hidden joke. It added a dormer window (the film house has only two). And thanks to hair of Eva Green (Miss Peregrin) it looks as if the house was smiling.
- The scene on the pier when engaged on a spinning carousel we can see Tim Burton.
- The draft book character Dr. Golan portrays a man, but in the film it was actress Allison Janney.
- Speculated that Miss Peregrin role to be filled by Helena Bonham Carter. The actress is proven in dark roles and with her partner Burton collaborated on several occasions. However, shortly before filming the couple broke up. So Helen has been replaced by Eva Green.

- The book loop is in October 1940, in the movies is in October 1943.



2 comments:

  1. Já teda musím říct, že jsem se knižní předloze nějak vyhnula. Vím, že jsem to chtěla číst, ale nějak jsem na to asi zapomněla. Nemůžu se dočkat, až se na to mrknu. Hrozně moc jsem na to chtěla do kina, ale nikdo se mnou nechtěl jít a já ještě nenašla tu odvahu jít do kina sama.:D
    Blog na zabití

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pak dej vědět, jak se ti to líbilo. :) Hrozně mě zajímají názory lidí, kteří to nečetli. :) Jinak jít do kina sám není nic hrozného, jen člověk musí překonat předsudky. Jen proto, že většina lidí chodí do kina s někým, to neznamená, že když jde člověk sám, tak je nějaký outsider. :)

      Delete