ZKOUŠÍME | Sladkosti že Sicílie

Ještě před Vánoci mi přišel balíček od mé dopisní kamarádky Giulie z Italie, ve kterém byly typické sladkosti ze Sicílie a tak jsem se rozhodla, že je tady pro Vás zrecenzuji a třeba pak budete mít další záminku, proč se na dovolenou podívat zrovna na tento ostrov ve Středozemním moři.




Jak jste mohli vidět na fotce, v balíčku byly tyto tři druhy. Rozhodla jsem se všechny tři vyzkoušet na Štědrý den, jelikož jsem tuhle poštu brala jako takový vánoční dárek. Navíc ten den byl přímo dělaný na takovéto koštování, protože sladké je vlastně to jediné co přes den jím.

Cioccolato di Modica


Jak jste si asi všimli, je to čokoláda. Čokoláda s příchutí pomeranče a musím říct, že je skvělá. Když ji začnete jíst, tak je to taková obyčejná chuť, ale pak Vám v puse zůstane příchuť pomeranče a i já, která pomeranče nejím musím tuhle čokoládu ohodnotit velice kladně a doporučit ji určitě všem, třeba i jako suvenýr pro známé.

Morbido Pasticcino Mandorlato


Jako první věc musím pochválit obal. Hrozně mě potěšilo, že když celý balíček otevřete, každý kousek je ještě zabalený zvlášť, takže se nemusíte bát, že Vám jídlo oschne, nebo že se Vám do kabelky vysype cukr.


Na první pohled mi tahle cukrovinka připomíná makronku. Je to opět s příchutí pomeranče a musím říct, že na mě je to až moc sladké. Neříkám, že je to špatné, třeba jste až takový milovníci sladkého, že Vám to bude vyhovovat, ale na mě je to prostě moc.

Tocchetti di Torrone Morbido


Opět musím chválit obal, je totiž na stejný způsob jako u předešlého kousku. Navíc je to krásně zavázané stužkou a prostě mě to naprosto okouzlilo.


Celkově mi tato sladkost příjde hodně na způsob našeho tureckého medu. Uvnitř jsou kousky pistácie a celé je to obaleno v bílé čokoládě. Je to velice zvláštní, ale dobré. Nejspíš to bude hodně individuální, ale přišlo mi velice zajímavé kombinovat tento typ oříšků s čokoládou. Za mě určitě super dárek z dovolené, u nás jsem totiž ještě nic podobného neviděla.

Giulii za materiál k článku moc děkuji a kdo ví, třeba se tady časem objeví i pokračování, nebo i sladkosti z jiných zemí.


Jak jste na tom vy? Láká Vás některá z těchto sladkostí?

0 comments: