Audioteka | Ruku na srdce náhody neexistují: Petr Rajchert

Ahojda máme tady recenzi na audioknihu


Byla to teprve má druhá audiokniha, ale naprosto mě pohltila, každou volnou chvliku jsem měla sluchátka a na ipodu jela další a další kapitola. Navíc jsem se do tohoto stylu knih zamilovala na tolik, že už teď se nemůžu dočkat další.

Celý článek Vám odkryje krásný příběh této (audio)knihy...


Hlas Petra Rajcherta se mi s touto knihou parádně sžil. Umí skvěle naznačit jakoukoliv situaci a i když čte zrovna ženskou postavu, vůbec Vám to nepříjde. Jeho lámaná čeština v podobě doktorky Robinson je parádní. Nevím, zda je to tím, že knihu sám napsal, a proto je pro něj lehčí se do postav vžít, nebo je to prostě jen talent od přírody. Každopádně minimálně tuto knihu musím všem doporučit.

Proklikem na obrázek zjistíte více

Kniha trvá všehovšudy 10 a půl hodiny, někoho by to mohlo odradit, ale vážně to za ten strávený čas stojí. Tento čas je rozdělen do 68 kapitol, přičemž se střídají dvě části příběhu. Možná si řeknete, že to musí být popletené, ale právě naopak. Skvěle se to doplňuje, i když jsou od sebe tyto dvě části vzdáleny asi 10 let.

Nejvíc se mi líbí paralela, kdy v kapitolách 49 a 50 hlavní hrdina Tomáš vyzná lásku v jednom čase své budoucí manželce Lindě a zároveň v čase druhém své ninější milence Valerii. I když by si člověk v normálním životě řekl "No to je přece hnus.", tak v knize to na mne působilo strašně mile.

Kniha vznikala dlouhých 6 let a audioverze byla natočena v předvánočním čase v nahrávacím studiu za Prahou. Tento vánoční dárek si daroval sám autor a svou prvotinu si načetl do audio podoby. Dobrodružný romantický thriller, jehož základ tvoří problémy a vztahy mezi mužem a ženou a řeší proč lidé nejsou schopni žít v harmonických vztazích a na pořadu dne jsou neshody a následné rozvody. Prostě takové klasické dilema všedního dne.

To, že si autor načte svoji audioknihu, nebývá zvykem. Petr Rajchert se toho ale zhostil na výbornou. "Nahrávání je druh řemesla, nestačí být jen herec a moderátor - je to zvláštní kategorie. Ze začátku jsem se hrnul do nahrávání, ale nebylo to jednoduché. Teď po dotočení myslím, že to opravdu stálo za to a vlastní kniha v audio podobě mě naplňuje radostí,"řekl sám autor a interpret v jedné osobě Petr Rajchert.


A jaké všechny otázky je možné si položit při poslechu audioknihy?Nehodláte se smířit s životními stereotypy? Přitahuje vás dobrodružství? Rádi se pohybujete na ostří nože? Chcete se vždy rozhodovat sami za sebe? Pak si vychutnejte svěží romanticko-dobrodružný thriller, ve kterém budete moci s reklamním kreativcem Tomášem sdílet řadu vyhrocených situací a vše vsadit na jednu kartu.

Já osobně sympatizuji s mladší částí příběhu, ale bude to nejspíš tím, že se řadím do té mladší generace, a proto mi druhá část není tak blízká. Prostě jsem ještě stále ten divočejší typ, kterého spíše zaujme ztroskotání na pustém ostrově, než rozvodové problémy.

Takže pokud nejste zrovna knihomolové, tak toto je pro Vás skvělá alternativa, u které nemusíte večer svítit lampičkou a mžourat na malinkaté písmo na stránkách.


A co Vy a audioknihy?

0 comments: